У глобалізованому світі і соціальної інтеграції ключовим аспектом залишається створення правильної структури подачі інформації. Контент на сайтах може бути поданий в різних формах. Від цього буде залежати швидкість і якість її сприйняття.
На сьогоднішній день створення сайту має враховувати не просто наповнення його унікальним контентом. Важливо правильно його подати, щоб користувач швидко знаходив потрібну інформацію. Як показує практика, чим швидше людина знаходить корисні дані, тим довше він залишається лояльним ресурсу.
Щоб правильно формувати структуру і керувати даними сайту раціонально використовувати спеціальні движки CMS. Вони дозволяють з єдиної адміністративної панелі, не маючи професійних навичок програмування, вносити зміни в структуру сайту, його дизайну та базових параметрів. На вибір різними компаніями представлені, як платні, так і безкоштовні CMS.
Вибір необхідно засновувати на типі сайту, його складності, обхваті аудиторії. Підбирати відповідний варіант найчастіше доводиться саме керівникам IT-відділу, програмістам або безпосереднім керівникам бізнесу.
Існує ряд критерій для оцінки ефективності CMS для кожного конкретного випадку:
Актуально впровадження системи управління контентом для проектів, вартість реалізації яких починається від 3 тисяч доларів США разом з ціною враховує індивідуальний дизайн сайту і часткове наповнення. До таких проектів відносять інтернет-магазини (НЕ регіональні), блоги, інформаційні портали, націлені на великий трафік.
Незважаючи на кількість пропозицій в категорії CMS, їх функціонал частково схожий між собою. З їх допомогою можна змінювати структуру, додавати і прибирати блоки, налаштовувати веб-дизайн, проводити пошукову оптимізацію, встановлювати віджети. Відповідно, контролювати процес налаштування і управляти сайтом за допомогою подібного движка зможуть навіть користувачі без навичок програмування.
Помилки у виборі платформи можуть привести до того, що робота над сайтом загальмується. Відсутність належної системи для SEO або відсутність інтеграції з звітними і бухгалтерськими сервісами може сильно нашкодити інтернет-магазину або сайту-візитці. Враховуйте це при виборі платній або безкоштовній системи, які ми опишемо нижче.
Розглянемо найпопулярніші движки для особистих і комерційних сайтів:
Їх особливість полягає в наявності відкритого вихідного коду, завдяки чому користувачеві не доведеться витрачати кошти на купівлю і продовження ліцензії для користування цими CMS. Число користувачів тієї чи іншої системи зі списку давно перевалило за п’ятизначний цифру.
WordPress – один з найпопулярніших движків з вільним вихідним кодом, що дозволяє використовувати його кожному безкоштовно для своїх потреб. В систему вбудовані платні послуги. Доплатити доведеться за деякі унікальні шаблони, за віджети, деякі систему обліку і подібні професійні елементи для інтернет-магазинів, блогів, сайтів візиток.
Перевагами цього движка є вбудований, інформативний редактор сайтів, за допомогою якого легко формується структура, додаються віджети, контент. Спочатку движок був заточек під блоги, але тепер на ньому впевнено створюють навіть інтернет-магазини за рахунок розширеного функціоналу. Єдиним недоліком можна вважати відсутність комплексної допомоги від технічної підтримки, так як система є open-source.
Користувачі стверджують, що Joomla більш професійна і складніше, ніж безкоштовний WordPress. В основу функціоналу входить звична настройка веб-дизайну, розробка складної багаторівневої структури, додавання віджетів, імпорт і експорт даних, інтеграції з касовим обладнанням і подібне.
Joomla пропонує користувачам деякі унікальні рішення, які недоступні в інших CMS. Наприклад, слайдери або подібні візуальні віджети для корпоративних сайтів. Менш актуально використовувати «Джумла» для інтернет-магазинів, так як функціонал спрямований в першу чергу на сайти-візитки і блоги.
Drupal – одна з найстабільніших і універсальних систем, на якій можна створювати, як комерційні, так і особисті сайти. З мінусів слід виділити невеликий список доступних платних шаблонів. Але все графічні елементи можна міняти. З переваг виділяють вільний доступ до багатьох інструментів пошукової оптимізації сайтів, що працюють стабільно навіть при великому трафіку.
Це найскладніший движок в плані його структури і функціональності. Без належного досвіду і навичок програмування управляти сторінками буде складно, тому вибирати Drupal актуально середньому бізнесу при наявності системного адміністратора або IT-фахівця в штаті.
Одна з частих помилок – це вибір складних систем управління контентом для простих сайтів без багаторівневої структури розділів. Інформаційні сайти для бізнесу (сфера послуг, виробництво, продажу), Лендінгем, блоги, портали можуть стабільно працювати на безкоштовних CMS, описаних вище. Хтось стверджує, що безкоштовні CMS не підходять для бізнесу, приводячи в приклад професійних систем «Бітрікс». Подібні платформи актуальні швидше для багаторівневих інтернет-магазинів і порталів з великим трафіком (від 50 тисяч користувачів за добу).
Якщо ваша цільова аудиторія – це люди з одного регіону з одним завданням (пошук якісного продукту або послуги), то сенсу створювати багаторівневу структуру на основі складних платформ немає.
Від вибору CMS залежить не тільки функціональність сайту і його структура, але і складність подальшої роботи. Чи варто використовувати складні системи, працювати з якими зможе тільки фахівець з навичками програмування?
Будь-який варіант потрібно оцінювати на підставі умов роботи вашого бізнесу. Ніхто не відмовляє використовувати Друпал або подібні платформи, але їх впровадження повинні бути раціональним, заснованим на реальних вимоги та умови ведення бізнесу по всіх регіонах країни.